Internetové vyhľadávače sú primárny zdroj návštevnosti


V online marketingu a z hľadiska našej webovej stránky je zrejme najdôležitejšie zamerať sa na zdroje návštevnosti. A pozor, viditeľnosť nezískavať len jedinou formou spoplatnenej reklamy, ale takisto sa rozhodne oplatí venovať pozornosť aj organickému zviditeľneniu stránky vo vyhľadávačoch.
U nás sa totiž k veľmi často používaným nástrojom a zároveň zdrojom, z ktorých pramení vysoká návštevnosť, radia internetové vyhľadávače ako Google a Seznam, prípadne Bing. Seo, lupa
Primárnym cieľom je v tomto prípade dosiahnutie vyššieho umiestnenia danej stránky vo výsledkoch hľadania a zároveň tak jej kvalitné zviditeľnenie pre mnohých potenciálnych záujemcov. A toto sa dosahuje úkonmi v stručnosti označenými ako seo alebo optimalizácia pre vyhľadávače. Tým, že sa však optimalizácia vo veľkej miere zaoberá tiež tvorbou efektívneho obsahu, zároveň s ňou prichádzajú „bočné“ benefity ako napr. budovanie vzťahu s verejnosťou a lepšie zoznámenie verejnosti s vašou podnikateľskou značkou a konkrétnymi službami (alebo tovarom).
Vo všeobecnosti ide o proces Search Engine Optimiziation, čo pracuje s vnútornými ako aj vonkajšími faktormi stránky. A tieto organické spôsoby majú svoj systém, kedy sa však výsledky zvyknú prejaviť spravidla po dlhšej dobe, než je tomu v prípade platených reklám. To ale neznamená, že nie sú efektívne. Organický systém zviditeľnenia môže byť dokonca funkčnejší a s dlhšie trvajúcimi výsledkami! A toto je určite dôvod, prečo sa určite oplatí venovať pozornosť takisto prirodzenej forme zviditeľnenia vo výsledkoch internetových vyhľadávačov ako napr. Google.Seo, monitor

  • Je totiž známe, že aj po skončení optimalizácie si web dokáže držať vyššiu priečku a prinášať tým požadovaný efekt ešte niekoľko mesiacov po ukončení všetkých procesov.

A z takéhoto výsledku bude profitovať konkrétna webová stránka rastúcou návštevnosťou. A pravidelná návštevnosť následne značí viac vykonaných konverzií, teda akcií, ktoré váš web primárne poskytuje a ktoré od jeho návštevnosti očakávate. Teda napríklad vytvorenie objednávky, vyplnenie formulára, kliknutie na reklamu,… či iné prínosné akcie.